Wielkanoc się zbliża

wielkanoc się zbliża

Temat zajęć: Zestaw zabaw ruchowych nr 15 – „Muzyczne pląsy” 3latki – prawidłowe wykonywanie poleceń nauczyciela, 4latki – doskonalenie umiejętności biegu bez potrącania kolegów.

Tematyka kompleksowa: Wielkanoc tuż – tuż

Data prowadzonych zajęć: 20.03.2013 r.

Grupa wiekowa: 3 i 4 latki

Cele zajęć:

  • 3latki – prawidłowe wykonywanie poleceń nauczyciela,

  • 4latki – doskonalenie umiejętności biegu bez potrącania kolegów,

  • Doskonalenie umiejętności marszu w kole,

  • Zachęcanie dzieci nieśmiałych do udziału w zajęciach.

Metody: słowne, pokazowe, praktycznego działania,

Formy pracy: zbiorowe i indywidualne,

Pomoce dydaktyczne: muzyka CD, maskotki, kolorowe serduszka z papieru samoprzylepnego.

Przebieg zajęć:

  1. Wspólne zebranie się dzieci i nauczycielki na dywanie w wyznaczonym miejscu. Przygotowanie się do zajęć.

  2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Słonko świeci – deszczyk pada”

  3. Wiatr i liście” – dzieci – liście swobodnie biegają – fruwają po Sali kiedy nauczycielka uderza szybko i rytmicznie w bębenek. Kiedy nauczycielka przestaje grać – wiatr cichnie i liście opadają na ziemię. (Dzieci przykucają się kuląc się na dywanie).

  4. Krasnoludki” – zabawa ruchowa ze śpiewem do muzyki, wg M. Bogdanowicz. Doskonalenie umiejętności podskoku oraz prawidłowego naśladowania gestów nauczyciela.

  5. Jabłuszko” – zabawa ruchowe ze śpiewem i elementami tańca. Prawidłowe doskonalenie biegu bez potrącania kolegów. Dzieci tańczą do muzyki i wykonują ruchy nauczyciela.

  6. Balonik” – zabawa kołowa wg K. Wlaźnik. Prawidłowe wykonywanie poleceń nauczyciela.

  7. Ćwiczenia oddechowe. Nauczycielka włącza spokojną muzykę lub odgłosy przyrody np. padający deszcz. Każde dziecko kładzie się z maskotką na dywanie i kładzie maskotkę na swoim brzuchu. Swobodne oddychanie tak, aby można było zauważyć opadanie i unoszenie maskotki. Uspokojenie oddechu dziecka.

  8. Nagrodzenie dzieci kolorowymi serduszkami z papieru kolorowe za aktywny udział w zajęciach.

  9. Zaproszenie dzieci do zabaw w wybranych kącikach zainteresowań – rozwijanie indywidualnych doświadczeń dzieci.

Opracowała: mgr Monika Kowalik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here