Scenariusz Zemsta

Scenariusz Zemsta

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
„ZEMSTA”

TEMAT: Poznajemy utwór „Zemsta” A. Fredry.

CELE LEKCJI
Uczeń:
–    potrafi wyszukiwać w tekście literackim oraz encyklopedycznym niezbędne informacji,
–    zna podstawowe informacje dotyczące biografii autora „Zemsty”,
–    potrafi zredagować notatkę biograficzną.

METODY PRACY:
–    pogadanka,
–    praca z tekstem.

FORMY PRACY:
–    praca indywidualna,
–    praca zbiorowa.

PRZEBIEG LEKCJI:
Część wstępna:
1)    Czynności organizacyjno i wprowadzające do tematu lekcji.
2)    Zapisanie tematu lekcji.

Część właściwa:
1)    Nauczyciel puszcza uczniom nagranie wierszowanej autobiografii A. Fredry „Pre Memoria” (załącznik). Rozdaje uczniom treść. Uczniowie go uważnie śledzą i podkreslają informacje, które uważają za istotne.
2)    Krótka pogadanka z uczniami: czego się dowiedzieliście o A. Fredrze z jego autobiografii?
3)    Ćwiczenie praktyczne: Każdy uczeń ma za zadanie zredagować  krótką notatkę bibliograficzną dotyczącą pisarza.
4)    Prezentacja efektów pracy.
5)    Pogadanka dotycząca genezy utworu.

Część końcowa:
1) Notatka podsumowująca.

Praca domowa
Przypomnij sobie dokładnie treść utworu oraz wiadomości o głównych bohaterach lektury.

Załącznik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here