Konspekt zajęć w przedszkolu warzywa
Temat: Poznajemy warzywa.
Cele:
Dziecko:
poszerza wiedzę na temat warzyw,
rozróżnia i nazywa podstawowe i najpopularniejsze warzywa,
potrafi klasyfikować przedmioty w oparciu o wybrane cechy.
Formy pracy:
zbiorowa,
indywidualna.
Środki dydaktyczne:
zdjęcia i obrazki poszczególnych warzyw,
koszyk z zagadkami.
Przebieg zajęć;
1. Czynności wstępne.
2. Nauczyciel zadaje dzieciom zagadki wprowadzające w tematykę zajęć (załącznik).
3. Na stoliku nauczyciel kładzie koszyk z zagadkami oraz tacę z warzywami. Dzieci losują zagadki, następnie w ramach odpowiedzi wybierają odpowiednie warzywo z tacy.
4. Podliczenie punktów. Zwycięzca otrzymuje mały upominek.
5. Nauczyciel pokazuje dzieciom liście, uczniowie muszą odpowiedzieć na pytanie: Jakie warzywo zgubiło ten liść? np. sałata, pietruszka, burak.
6. Dzieci przenoszą się do stolików. Z bibuły wyklejają obrazek danego warzywa. Nauczyciel zwraca uwagę na schludność i estetykę wykonywanych prac.
7. Prace zostają zawieszone na wystawce w kąciku plastycznym w sali.
8. Podsumowanie zajęć. Nauczyciel dopowiada o wartościach odżywczych warzyw, mówi o ważnej roli jaką pełnią warzywa w codziennym jadłospisie każdego człowieka.
9. Dzieci starają się odpowiedzieć, na co wpływają dane warzywa oraz w jaki sposób można je spożywać (np. soki, zupy, surówki, pietruszka – nać itp.)
10. Zakończenie zajęć – smakowanie różnych warzyw.
11. Ewaluacja i ocena zajęć.