Scenariusz zajęć w przedszkolu pierwszy dzień wiosny

Konspekt zajęć w przedszkolu pierwszy dzień wiosny
Konspekt zajęć w przedszkolu pierwszy dzień wiosny

Temat: Witaj Pani Wiosno!

Cele:
Dzieci:

są aktywne w działaniu i udzielają się w zabawach,
poznają nowe cyfry,
wiedzą, czym są zbiory, potrafią je podzielić na podzbiory,
znają kolory i figury,
układają obrazki w szeregi w kolejności wzrastającej oraz w kolejności malejącej,
poznaje liczebniki główne i porządkowe,
umiejętnie dzielą wyrazy na sylaby,
rozpoznają odgłosy zwierząt, prawidłowo je nazywają.

Metody pracy:
zajęcia plastyczne,
metoda zadań stawianych dzieciom do wykonania,
matematyczne obliczania,
globalne czytanie,
zabawy i gry dydaktyczne.

Formy pracy:
indywidualna,
zbiorowa,
praca w grupach.

Środki dydaktyczne:

– chusta i koc animacyjny, zagadki, obrazki ze zwiastunami wiosny (kwiatki, jaskółki, słoneczko), papierowe elementy z cyframi (w kształcie koła i w kształcie kwadratu)

Przebieg zajęć:
1. Powitanie dzieci. Wspólne przywitanie można rozpocząć od odśpiewania którejś z poznanych wcześniej piosenek.
2. Nauczyciel zadaje dzieciom zagadkę, której odpowiedzią jest WIOSNA, np. Gdy śnieg zginie/ kwiaty rosną/ a tę porę zwiemy…. WIOSNĄ.
3. Krótka pogadanka dotycząca wiosny i jej charakterystycznych cech. Zwrócenie uwagi zwłaszcza na słońce, topniejący śnieg deszcz, ptaki, kwiaty, przysłowia, np. w marcu jak w garncu ,itp.
4. Nauczycielka pyta dzieci, czy zechciałyby zostać pomocnikami Pani Wiosny? Aby mogli pełnić tę rolę będą musiały pokonać trudną drogę pełną zagadek.
5. Zagadka nr 1. Zabawa matematyczna pt. „Kamienna droga”. Dzieci dzielą się na dwie grupy. Losują, czy znajdą się w grupie zielonych, czy żółtych. Żółci będą musieli przejść po przygotowanych wcześniej „kamieniach” (z papieru w kształcie koła) z cyframi 1,3, natomiast drużyna zielonych po kamieniach (papierowych w kształcie kwadratu) z cyframi 2,4. Nadepnięcie na kamienie z wartością drużyny przeciwnej powoduje cofnięcie się na początek trasy. Drużyna, która zdobędzie więcej punktów wygrywa.
6. Obie drużyny docierają do drugiego końca sali, gdzie znajduje się „staw” (niebieski koc). Jedna drużyna ma za zadanie wskoczyć do stawu i udawać odgłosy wydawane przez żaby, druga drużyna naśladuje nadlatujące ptaki. Nauczycielka wrzuca do stawu kamienie zrobione z gazety- żabki podskakują tyle razy ile wpadło kamieni. Ptaki- machają tyle razy skrzydłami- ile nauczycielka podrzuci razy kamień.
7. Zielona chusta animacyjna imituje łąkę. Jedna z drużyn dostaje obrazki przedstawiające wiosenne kwiaty. Zadaniem ich jest posegregowanie ich w takie same grypy- tulipany, przebiśniegi przeliczenie, gdzie jest więcej, a gdzie mniej, oraz ułożenie od największego do najmniejszego. Druga drużyna dostaje obrazki przedstawiające zjawiska pogodowe charakterystyczne dla przedwiośnia- chmury, słońce. Zadaniem ich jest również podział na grupy i w zakresie 5, oraz porównanie i określenie gdzie jest więcej, a gdzie mniej, oraz ułożenie od największego do najmniejszego. Dzieci otrzymują pochwałę za poprawnie wykonane zadanie.
8. Zabawa w Las. Przed uczniami ostatnia zagadka: Nauczycielka pokazuje dzieciom cyfrę- dzieci odgadują ( np. cyfra 4, tyle ile jest pór roku). Wskazanie na tablicy obrazków przedstawiający zwiastuny wiosny – krokusy, przebiśniegi, słoneczka, jaskółki. Nauczyciel pyta ile ma dołożyć elementów do każdego zbioru, aby otrzymać liczbę 4. Przypięcie do tablicy wyrazu WIOSNA, podzielenie go na sylaby, przeliczenia wyklaskanych sylab, globalne odczytanie słowa.
9. Dzieci wspólnie wołają wiosnę: „Tak bardzo chcemy wiosny, niech nadejdzie czas radosny”.
10. Zajęcia plastyczne: Dzieci malują Panią Wiosnę.
11. Prace plastyczne zostają przyklejone w kąciku plastycznym.
12. Podziękowanie za wspólną zabawę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here