SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
„SZATAN Z SIÓDMEJ KLASY”
Temat: Czy znamy przygody bohatera powieści „Szatan z siódmej klasy” K. Makuszyńskiego?
Cele lekcji:
Uczeń:
– zna treść lektury i potrafi ją wypowiedzieć,
– umiejętnie współpracuje w grupie,
– aktywnie bierze udział w ćwiczeniach.
Metody pracy:
– metoda sktywizująca: konkurs z pytaniami.
Formy pracy:
– praca indywidualna,
– praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
– karta pracy.
Przebieg lekcji
Część wstępna:
- Powitanie uczniów.
- Sprawy organizacyjne: sprawdzenie listy obceności.
- Zapisanie tematu lekcji.
Część właściwa:
- Nauczyciel dzieli uczniów na grupy.
- Każda grupa ma za zadanie rozwiązać krzyżówkę z ćwiczenia 1. Nauczyciel udziela wskazówek.
- Przedstawiciel jednej grupy odczytuje odpowiedzi. Pozostali uczniowie konfonrują je ze swoimi.
- Zabawa w „teleturniej”. Nauczyciel losuje z przygotowanej wcześniej konkursowej „skrzynki” pytania. Zespoły próbują odpowiedzieć. Prowadzący liczy punkty.
Część końcowa
- Podsumowanie konkursu.
- Ogłoszenie wyników.
- Wręczenie dyplomów.
- Wiadomości podsumowujące lekcje.
Praca domowa
Przygotuj się do ustnego opowiadania przygód bohatera lektury.