Scenariusz Szatan z siódmej klasy

Scenariusz Szatan z siódmej klasy

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO

„SZATAN Z SIÓDMEJ KLASY”

 

Temat: Czy znamy przygody bohatera powieści „Szatan z siódmej klasy” K. Makuszyńskiego?

 

Cele lekcji:

Uczeń:

–        zna treść lektury i potrafi ją wypowiedzieć,

–        umiejętnie współpracuje w grupie,

–        aktywnie bierze udział w ćwiczeniach.

 

Metody pracy:

–        metoda sktywizująca: konkurs z pytaniami.

 

Formy pracy:

–        praca indywidualna,

–        praca w grupach.

 

Środki dydaktyczne:

–        karta pracy.

 

Przebieg lekcji

Część wstępna:

  1. Powitanie uczniów.
  2. Sprawy organizacyjne: sprawdzenie listy obceności.
  3. Zapisanie tematu lekcji.

 

Część właściwa:

  1. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy.
  2. Każda grupa ma za zadanie rozwiązać krzyżówkę z ćwiczenia 1. Nauczyciel udziela wskazówek.
  3. Przedstawiciel jednej grupy odczytuje odpowiedzi. Pozostali uczniowie konfonrują je ze swoimi.
  4. Zabawa w „teleturniej”. Nauczyciel losuje z przygotowanej wcześniej konkursowej „skrzynki” pytania. Zespoły próbują odpowiedzieć. Prowadzący liczy punkty.

 

Część końcowa

  1. Podsumowanie konkursu.
  2. Ogłoszenie wyników.
  3. Wręczenie dyplomów.
  4. Wiadomości podsumowujące lekcje.

 

Praca domowa

Przygotuj się do ustnego opowiadania przygód bohatera lektury.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here