Scenariusz lekcji Kłamczucha

scenariusz lecki kłamczucha
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
„KŁAMCZUCHA”

Temat: Piszemy list z Anielą Kowalik.

Cele lekcji:
    Uczeń:
–    zna losy tytułowej bohaterki powieści „Kłamczucha”,
–    potrafi poprawnie zredagować list,
–    wskazuje różnice między gatunkiem listu oficjalnego, a listem nieoficjalnym.

Metody: heureza, praca jednostkowa, ćwiczenia praktyczne.

Formy pracy:
–    indywidualna,
–    zbiorowa.

Środki dydaktyczne:

Przebieg lekcji:
Część wstępna:
1)    Czynności wstępno – organizacyjne.
2)    Wstępna pogadanka wprowadzająca do tematu lekcji. Uczniowie przypominają losy Anieli i Pawła.
3)    Zapisanie tematu lekcji.

Część właściwa:
1)    Nauczyciel wprowadza uczniów w kolejny wątek lekcji: co zrobiła Anielka, gdy poznała adres Pawła? Czy mogła postąpić inaczej?
2)    Przypomnienie wiadomości o kompozycji listu, charakterystycznych cechach.
3)    Nauczyciel zadaje indywidualne ćwiczenie dla każdego z ucznia: Napisz w imieniu Anielki list do Pawła.
4)    Ochotnicy odczytują swoje prace.
5)    Nauczyciel pyta uczniów o różnice między formą listu oficjalnego a listem nieoficjalnym. Wspólnie redagują notatkę podsumowującą.

Praca domowa
Napisz list oficjalny do dyrektora szkoły.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here