Temat kompleksowy: Święto naszej pani
Temat zajęć: Wszędzie koła
Cele :dziecko:
Potrafi rozróżnić kształt koła z pośród innych figur
Rozpoznaje kształt koła za pomocą dotyku
Potrafi narysować i odrysować kształt koła
Potrafi znaleźć przedmioty w kształcie koła
Wykonuje samodzielnie prace plastyczną
Metody pracy: słowna, oglądowa, działalności praktycznej
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: kolorowe kółeczka, przedmioty w kształcie koła np. talerz, pokrywka, wieczko od słoika, karty przedstawiające koła, wykonane różnymi technikami np. koło ze sznurka, plasteliny, nitki, grysik, tacki, hula- hop, instrumenty muzyczne,
Przebieg zajęć:
Czynności nauczyciela
Czynności dzieci
1. Czytanie krótkiego wierszyka
„ Wszędzie koła dookoła”
2. Wprowadzenie pojęcia koła- pokaz różnej wielkości kół przyniesionych przez nauczyciela oraz przedmiotów w kształcie koła
3. Sensomortoryczne rozpoznawanie kształtu koła metodą M. Bogdanowicz
Nauczyciel rozdaje dzieciom karty przedstawiające koła, wykonane różnymi technikami np. koło ze sznurka, plasteliny, nitki
Prosi aby dzieci palcem dokładnie analizowały kształt koła
4. Szukanie po sali przedmiotów w kształcie koła
Nauczyciel chowa po sali przedmioty w kształcie koła oraz
Słuchają wiersza
Oglądają przedmioty przyniesione przez nauczyciela
Za pomocą dotyku rozpoznają kształt koła
Szukają po sali przedmiotów w kształcie koła
Czynności nauczyciela
Czynności dziecka
karteczki w kształcie koła
5. Prosi aby dzieci znalazły jak największa ilość przedmiotów w kształcie koła
I przyniosły je do nauczyciela
6. Zabawy ruchowe „z kołami hula hop
„ Kotki i mleczko” „ Bociany i żaby”’
7. Odrysowanie i malowanie kształtu koła na grysiku
Nauczyciel rozdaje dzieciom tacki z grysikiem i prosi by w rytm czytanego wiersza kreśliły w grysiku kształt koła
8. „ Koncert dla naszej pani”
nauczyciel prosi dzieci o zabranie instrumentów
prosi za każdym razem inne dziecko ,żeby wylosowało z woreczka piosenkę, którą będą śpiewać
9. „kółkowe origamii”
nauczyciel rozdaje dzieciom koperty z różnymi kształtami figur( koła, kwadrat, trójkąt
prosi by z tych figur wybrały koła i przykleiły je na kartce na której jest narysowane koło. W ten sposób wyjdzie piłka
Uczestniczą w zabawie
Odrysowują i malują kształtu koła w grysiku
Wyciągają wnioski
Śpiewają piosenki, grają na instrumentach
Rozpoznają kształt koła pośród innych figur
Tworzą samodzielnie pracę plastyczną
Przyklejają samodzielnie kółka