Budujemy karmnik – pomagamy zwierzętom w zimie

Budujemy karmink - pomagamy zwierzętom w zimie

Data: 12.12.2012r.

Grupa wiekowa: 3-latki

Prowadząca: Elżbieta Kubacka – nauczyciel w Samorządowym Przedszkolu nr 38 w Krakowie, Akademia Zielonego Misia.

Temat kompleksowy: POMAGAMY ZWIERZĘTOM W ZIMIE

Temat zajęć: BUDUJEMY KARMNIK

Cel hospitacji: Umiejętność organizowania sytuacji edukacyjnych rozwijających samodzielność dzieci

Cele ogólne:

  • Rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych i organizacyjno-porządkowych (II/5, II/3, II/1)
  • Kształtowanie umiejętności spostrzegania (XIV/2)
  • Kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł (I/2)
  • Kształtowanie nawyku dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych (VI/5)

Środki dydaktyczne: karmniki złożone z figur geometrycznych, maty, sylwety ptaków, fasolki, szarfy, płyta CD z muzyką, emblematy uśmiechniętej i smutnej buźki

Literatura dla dzieci: zagadka ze zbioru „Zagadki dla najmłodszych”

Etapy:

Przebieg:

Cele operacyjne:

Uwagi:

1.Czynności porządkowe i samoobsługowe2.Organizacja wstępna: zebranie dzieci.

3. „Powitanie” – piosenka na powitanie do melodii „Panie Janie”

4. „Karmnik” – zagadka wprowadzająca w temat zajęć

5. ”Budujemy karmnik” – zabawa dydaktyczna

6. ”Karmimy ptaki” – zabawa matematyczna z elementami metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

7. „Wróbelki w karmniku” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa

8. Ewaluacja zajęć

Porządkowanie sali po zabawie.Wykonywanie czynności higienicznych w łazience.

Kółeczko zwijamy”

Śpiewanie piosenki na powitanie.

Rozwiązanie zagadki dotyczącej karmnika.

Układanie schematu karmnika z figur geometrycznych.

Wybieranie ptaków w odpowiedniej ilości. Dopasowywanie fasolek do ptaków zgodnie z zasadą jeden do jednego. Przeliczanie ptaków oraz fasolek.

Dzieci pełnią rolę wróbelków – biegają po sali, w czasie gdy nauczycielka gra na tamburynie.

Na ciszę w muzyce – wróbelki ustawiają się przy karmnikach i stukają paluszkami naśladując jedzenie ziarenek.

Dzieci ustawiają się przy uśmiechniętej buźce jeśli zajęcia im się podobały i dobrze się czuły w czasie zajęć. Dzieci, którym się nie podobało ustawiają się przy smutnej buźce.

Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.

– reaguje na melodię do sprzątania zabawek w ustalony sposób,– porządkuje salę po skończonej zabawie,

– odkłada zabawki w wyznaczone miejsce,

– pomaga kolegom/koleżankom w porządkowaniu sali po zabawie,

– przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie porządkowania sali,

– ustawia się w kolejce do toalety,

– samodzielnie korzysta z toalety,

– myje ręce,

– wyciera ręce,

– siada na dywanie,

– reaguje na hasło nauczycielki w ustalony sposób,

– śpiewa piosenkę,

– potrafi związać koło,

– siada w kole na dywanie,

– śpiewa piosenkę na powitanie,

– rozwiąże zagadkę,

– wskaże karmnik na ilustracji,

– oczekuje na swoją kolej,

– potrafi zorganizować sobie przestrzeń do zabawy,

– rozdaje koperty pozostałym uczestnikom zabawy,

– układa schemat karmika wg wzoru,

– prezentuje efekty swojej pracy,

– zabiera odpowiednią ilość ptaszków,

– liczy do 3,

– układa ptaszki w karmniku,

– potrafi przyporządkować odpowiednią ilość fasolek do ptaków,

– stara się samodzielnie wykonać zadanie,

– sprawdza poprawność wykonania zadania,

– prezentuje efekty swojej pracy,

– samodzielnie organizuje sobie przestrzeń do zabawy,

– biega po sali z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,

– reaguje na ciszę w muzyce w ustalony sposób,

– odszuka swój „karmnik”,

– ilustruje ruchem zachowanie ptaszków,

– ustawia się przy odpowiedniej buźce w zależności od swoich uczuć,

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here