Grupa wiekowa: 4-latki

Prowadząca: Elżbieta Kubacka – nauczyciel w Samorządowym Przedszkolu nr 38 w Krakowie, Akademia Zielonego Misia.

Temat kompleksowy: NOWY ROK

Temat zajęć: CZTERY PORY ROKU

Cele ogólne:

  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych pór roku oraz zjawisk atmosferycznych dla nich charakterystycznych (XI/1)
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności w następstwie pór roku (XIII/6)
  • Doskonalenie umiejętności grupowania przedmiotów zgodnie z podanym kryterium (IV/2)
  • Kształtowanie umiejętności śpiewania piosenek i ilustrowania muzyki gestem i ruchem (VIII/1)
  • Kształtowanie nawyku dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych (VI/5)
  • Kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł (I/2)

Środki dydaktyczne: płyta CD z nagraniem piosenek i muzyki do tańców; ilustracje przedstawiające pory roku; ilustracje przedstawiające zjawiska pogodowe oraz elementy przyrody; zestaw kartoników przedstawiających poszczególne pory roku; karty pracy; zestaw ilustracji przedstawiających elementy garderoby.

Etapy:

Przebieg:

Cele operacyjne:

Uwagi:

1.”Kółeczko zwijamy” – zabawa organizacyjno-porządkowa2. „Zima” – zabawa muzyczno-ruchowa z elementami prop. C. Orffa

3. „Cztery pory roku” – zagadki

4. ”Pory roku” – zabawa dydaktyczna

5. „Taniec Śnieżynek” – zabawa muzyczno-ruchowa z elementami prop. C. Orffa

6. „Pory roku” – zabawa matematyczna z elementami metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

7. „Które ubrania włoży Adam? Które ubrania włoży Olek?” – zabawa dydaktyczna

8. ”Pada śnieżek” – zabawa muzyczno-ruchowa

9. Zakończenie zajęć

Śpiewanie piosenki. Wiązanie koła.Śpiewanie piosenki. Ilustracja ruchowa do piosenki.

Rozwiązywanie zagadek. Wskazywanie ilustracji będących rozwiązaniem poszczególnych zagadek.

Dopasowywanie ilustracji przedstawiających elementy przyrody oraz zjawiska pogodowe do odpowiedniej pory roku.

Taniec do muzyki.

Kontynowanie rytmu zaproponowanego przez nauczycielkę zgodnie z kolejnością występujących po sobie pór roku.

Dopasowywanie ubioru do warunków atmosferycznych.

Śpiewanie piosenki. Ilustracja ruchowa do piosenki.

Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę.

– porządkuje salę po skończonej zabawie,– śpiewa piosenkę,

– wiąże koło,

– śpiewa piosenkę,

– wykonuje ilustrację ruchową do piosenki,

– przestrzega zasad bezpiecznej zabawy,

– siada w kole na dywanie,

– rozwiązuje zagadki dotyczące pór roku,

– wskazuje ilustracje przedstawiające poszczególne pory roku,

– sygnalizuje poprzez uniesienie dłoni chęć udzielenia odpowiedzi na pytania postawione przez nauczycielkę,

– rozdaje zestawy ilustracji pozostałym uczestnikom zabawy,

– stosuje zwroty grzecznościowe,

– dopasowuje ilustracje zgodnie z podanym kryterium,

– oczekuje na swoją kolej,

– siada w kole na dywanie,

– naśladuje dmuchanie na śnieżynki,

– naśladuje migające gwiazdeczki,

– uderza rytmicznie dłońmi o podłogę,

– uderza rytmicznie dłońmi o kolana,

– tupie rytmicznie,

– wykonuje obroty wokół własnej osi,

– wiąże koło,

– tańczy w kole,

– zmienia kierunek z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,

– dostrzega i kontynuuje rytm zaproponowany przez nauczycielkę,

– wymienia kolejne pory roku zgodnie z właściwą kolejnością,

– zabiera matę,

– rozdaje karty pracy i koperty pozostałym uczestnikom zabawy,

– stosuje zwroty grzecznościowe,

– dopasowuje ilustracje przedstawiające ubrania do ilustracji przedstawiających odpowiednie zjawiska pogodowe,

– nakleja ilustracje przedstawiające elementy garderoby na odpowiednie karty pracy,

– samodzielnie organizuje sobie przestrzeń do zabawy,

– śpiewa piosenkę,

– naśladuje padający śnieżek,

– gestem i ruchem ilustruje treść piosenki,

– przestrzega zasad bezpiecznej zabawy,

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here