Scenariusz zajęć w przedszkolu warzywa i owoce

Konspekt zajęć w przedszkolu warzywa i owoce
Konspekt zajęć w przedszkolu warzywa i owoce

Temat: Jemy owoce i warzywa – witaminy dla wszystkich!

Cele:
Dzieci:

kształtują w sobie postawę prozdrowotną,
znają walory zdrowotne warzyw i owoców,
rozpoznają owoce i warzywa przez zmysł dotyku,
znają zasady bezpieczeństwa i higieny przy przygotowaniu i spożywaniu owoców i warzyw.

Metody:
gry i zabawy dydaktyczne,
metoda zadań stawianych dziecku,
rozmowa.

Formy pracy:

indywidualna,
grupowa,
zbiorowa.

Przebieg:
1. Nauczyciel wita się z uczniami, wykonuje czynności organizacyjne, wprowadzające do zajęć.
2. Do sali przychodzi gość – Pani Witaminka. Przedstawia się: Jestem Pani Witaminka, Witam chłopców i dziewczynki. Jeśli chcecie mieć wesołe minki, Pamiętajcie zjadajcie witaminki!
3. Pani Witaminka włącza dzieciom piosenkę Fasolek: „Witaminki, witaminki” (treść w załączniku). Dzieci bawią się w rytm muzyki.
4. Rozmowa kierująca. Pani Witaminka zadaje dzieciom pytania dotyczące treści odsłuchanej piosenki, np.: Dlaczego Jasio ma ponurą minę? Co należy jeść, żeby być zdrowym jak ryba? Jakie owoce są wymienione w piosence?
5. Burza mózgów – Pani Witaminka zadaje pytanie, gdzie mogą mieszkać witaminy? Dyskusja nakierowana na wniosek, że witaminy są w owocach i warzywach, których trzeba dużo jeść, aby być zdrowym.
6. Przedszkolaki żegnają gościa.
7. Nauczyciel czyta uczniom zagadki, na które dzieci starają się odpowiedzieć (załącznik). Po każdej prawidłowo odgadniętej zagadce, jeden z uczniów wybiera obrazek przedstawiający określony owoc lub warzywo i przyczepia go do tablicy.
8. Zgadywanka: „Co to jest?” Dzieci kolejno będą dotykać w worku owoców i warzyw z opaską na oku. Starają się poprzez dotyk odgadnąć, co trzymają w dłoni.
9. Nauczycielka przypomina dzieciom o właściwej higienie spożywania owoców i warzyw. Podstawową zasadą jest umycie rąk oraz owoców i warzyw przed zjedzeniem.
10. Wszystkie dzieci idą umyć ręce.
11. Dzieci segregują wyjęte z worka owoce i warzywa wkładając je do odpowiednich koszyków.
12. Przygotowanie sałatki z owoców. Przed przystąpieniem do pracy prowadzący przypomina dzieciom o zasadach bezpiecznego posługiwania się przyborami kuchennymi.
13. Nauczyciel dzieli dzieci na 3. grupy.
Grupa 1 zajmuje się przygotowaniem owoców do sałatek.
Grupa 2 kroi owoce.
Grupa 3miesza owoce i rozkłada na poszczególne talerzyki.
14. Dzieci jedzą smakowitą sałatkę. Nauczyciel przypomina o zasadach kulturalnego zachowania się przy stole.
15. Na zakończenie zajęć dzieci jeszcze raz bawią się w rytm piosenki „Witaminki”
16. Zakończenie zajęć.


Załącznik 1.

Treść piosenki:
1. Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
słaby, mizerny, ponura mina,
a inny chłopcy silni jak słonie,
każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
mówione: dlaczego Jasio wciąż mizernieje,
bo to głuptasek, witamin nie je

ref.: Witaminki, witaminki,
dla chłopczyka i dziewczynki,
wszyscy mamy dziarskie minki,
bo zjadamy witaminki.

2. Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
grusza pietruszka i kalarepka,
smaczne porzeczki, słodkie maliny,
to wszystko właśnie są witaminy.
mówione: Kto chce być silny zdrowy jak ryba
musi jeść owoce i warzywa

Załącznik 2.
Zagadki:

Skórka fioletowa,
a miąższ pod nią złoty,
smakuje wybornie,
wszyscy wiedzą o tym.
(śliwka)

Każdy z was odgadnie
łatwo tę zagadkę,
ma bielutki korzeń
i zieloną natkę.
(pietruszka)

Dobra gotowana i dobra surowa,
choć nie pomarańcza,
jest pomarańczowa.
Kiedy za zielony
pochwycisz warkoczyk
i pociągniesz mocno,
wnet z ziemi wyskoczy.
(marchewka)

Jakie warzywo,
chociaż niewielkie,
wyciśnie z oczu
słoną kropelkę?
(cebula)

Skórka pomarańczowa
do obrania gotowa.
(pomarańcza)

Skórka jak aksamit,
miąższ soczysty wielce.
Gdy ugryziesz trochę,
zaraz zechcesz więcej.
(brzoskwinia)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here